Kręte ścieżki – franczyza z zagranicy cz.3

Kręte ścieżki – franczyza z zagranicy cz.3

Japońska precyzja Seweryn Łukasiewicz – przedstawiciel puffs polska, master franczyzobiorcy Beard Papa’s w Polsce

Kiedy po raz pierwszy przybyła do Polski delegacja z japońskiej centrali Beard Papa’s, poproszono mnie, bym przygotował po kilka rodzajów mleka, masła i innych artykułów spożywczych do wyrobu ciast. Trudno było w to uwierzyć, ale oni rzeczywiście wszystkiego próbowali i wybrali najlepsze ich zdaniem produkty.

Mrożony produkt, zimne przyjęcie

Nie ma chyba drugiej takiej marki, która o rozstaniach i powrotach na polski rynek nauczyłaby się tyle, co Yogen Friiz. Podczas, gdy Burger King i Dominos Pizza próbują zagościć nad Wisłą po raz wtóry, gastronomiczny brand zalicza już podejście numer trzy. Choć na całym świecie Yogen Friiz otworzył ponad 1,2 tys. punktów z mrożonymi jogurtami i zaliczany jest do najszybciej rozwijających się systemów sieciowych, to w Polsce wciąż nie spotkał się z ciepłym przyjęciem.

Pierwszy „debiut” amerykańskiej marki w Polsce miał miejsce jeszcze w latach 90. Placówki powstały w kilku miastach, ale organizator systemu utracił wsparcie ze strony funduszu inwestycyjnego, a franczyzobiorcy przestali przestrzegać standardów sieci. Drugie podejście rozpoczęło się na początku ubiegłej dekady, ale po kilku latach działalności znów trzeba było zwinąć interes. Oficjalnym powodem porażki miała być dotkliwa sezonowość biznesu, ale w branży krążyły opinie, że koncept upadł ze względu na fatalne zarządzanie.

Tym razem ma być inaczej. Spółka Healthy Lifestyles Master Franchiser Polska, masterfranczyzobiorca sieci, jest firmą z kanadyjskim kapitałem. Jej przedstawiciele zapewniają, że pieniędzy na rozruch systemu nie zabraknie. Pytanie – czy wystarczy im cierpliwości. W ubiegłym roku zapowiadali, że do końca 2012 roku otworzą 50 placówek z mrożonymi jogurtami. Od lipca ubiegłego roku udało się uruchomić… dwie.

– Uważam, że mrożone jogurty mają ogromny potencjał, jako naturalny i oryginalny produkt. Problemem w jego wprowadzaniu może okazać się specyfika polskiego rynku. Wśród rodzimych konsumentów wciąż pokutuje przekonanie, że lody i mrożone desery to potrawa na lato oraz cieple miesiące. Nie do końca tak jest – jedzenie lodów zimą jest bezpieczne, a nawet zdrowsze, ze względu na różnice temperatur – mówi Maciej Golnowski, były współpracownik poprzedniego masterfran-czyzobiorcy Yogen Friiz.

Na zmianę przekonań polskich konsumentów liczy Anita Gagoś, pełnomocnik masterfranczyzobiorcy Yogen Friiz na Polskę.

– Z pewnością rynek konsumenta jest bardziej dojrzały niż kilka lat temu. Rośnie świadomości dotycząca zdrowego stylu życia, a to jest zbieżne z misją Yogen Friiz – mówi Gagoś.

SPIS TREŚCI

http://www.mitomani.pl/krete-sciezki-franczyza-z-zagranicy-cz-1/

http://www.mitomani.pl/krete-sciezki-franczyza-z-zagranicy-cz-2/

http://www.mitomani.pl/krete-sciezki-franczyza-z-zagranicy-cz-3/

http://www.mitomani.pl/krete-sciezki-franczyza-z-zagranicy-cz-4/

http://www.mitomani.pl/krete-sciezki-franczyza-z-zagranicy-cz-5/

http://www.mitomani.pl/krete-sciezki-franczyza-z-zagranicy-cz-6/

Facebook Comments
1 comment

Artykuły użytkownika

Najnowsze

Najczęściej komentowane

Facebook Comments