Kręte ścieżki – franczyza z zagranicy cz.5

Kręte ścieżki – franczyza z zagranicy cz.5

Doświadczenie zdobyte w blisko 90 krajach świata chcą w Polsce wykorzystać też operatorzy RE/MAX, jednej z największych sieci biur nieruchomości. Nie zamierzają jednak z rozmachem szturmować rynku kampaniami reklamowymi, ale budować świadomość marki małymi kroczkami. Od 2008 roku sieć uruchomiła w naszym kraju 23 placówki.

– Uważam, że najlepszą reklamą dla niej są po prostu dobre usługi – mówi Mark Polzler, dyrektor generalny RE/ MAX Europę. – Tradycyjna promocja pomaga tylko zwiększyć rozpoznawalność marki. Nam chodzi o coś więcej. O pokazanie klientom, że pod marką RE/MAX pracują specjaliści, którzy mają na względzie przede wszystkim dobro klienta. W Czechach rozwijamy się w oparciu o te same wzorce. Mimo, że w tym kraju mieszka tylko 10,5 rnln ludzi, RE/MAX ma tam już ponad 1,2 tys. agentów w 128 biurach nieruchomości, działających w oparciu o te same zasady, co w Polsce.

Kawa się opłaca Izabela Winsztal – menedżer markistarbucks na rynek Europy Środkoweji Wschodniej

Wprowadzenie marki Starbucks do Polski było poprzedzone szczegółowymi analizami i badaniami rynku, dzięki czemu byliśmy do niego bardzo dobrze przygotowani. Rynek kawy w Polsce jest jednym z najdynamiczniejszych sektorów gospodarki.

Kawiarniany zaduch

Polski rynek kawiarni przeżywa w ostatnich latach zatrzęsienie debiutujących zagranicznych marek. W styczniu do Warszawy zawitał pierwszy lokal międzynarodowej sieci Aroma Espresso Bar. Powstały w Izraelu koncept chce nad Wisłą rozwijać się przez franczyzę, a w ciągu pięciu lat otworzyć 25 kawiarni. 17 lat tradycji i 140 lokali na świecie to mocne fundamenty, ale dopiero czas pokaże, czy Warszawa polubi kawę z Aroma, tak jak Nowy Jork, Berlin, Kijów czy Tel Awiw.

Przypaść do gustu polskim konsumentom od dwóch lat próbuje Star-bucks, którego na nasz rynek sprowadził zasłużony emisariusz zachodniej • gastronomii w Europie – spółka Am-Rest. Jedna z najbardziej wyczekiwanych marek z importu przybyła do Polski w momencie, w ktrym centrala w Stanach Zjednoczonych musiała podejmować spowodowane kryzysem decyzje o masowych zwolnieniach i likwidacjach placówek. Kłopoty na własnym podwórku nie przeszkodziły Starbucksowi w ekspansji na rynki Europy Środkowo-Wschodniej.

SPIS TREŚCI

http://www.mitomani.pl/krete-sciezki-franczyza-z-zagranicy-cz-1/

http://www.mitomani.pl/krete-sciezki-franczyza-z-zagranicy-cz-2/

http://www.mitomani.pl/krete-sciezki-franczyza-z-zagranicy-cz-3/

http://www.mitomani.pl/krete-sciezki-franczyza-z-zagranicy-cz-4/

http://www.mitomani.pl/krete-sciezki-franczyza-z-zagranicy-cz-5/

http://www.mitomani.pl/krete-sciezki-franczyza-z-zagranicy-cz-6/

Facebook Comments

Artykuły użytkownika

Najnowsze

Najczęściej komentowane

Facebook Comments